Kokį dviračio tipą pirkti

Plento dviratis, kalnų dviratis ir žvyro (gravel) dviratis yra trys skirtingi dviračių tipai jau nekalbant apie kitus. Kiekvienas iš jų turi savo privalumus ir trūkumus.

Plento dviratis yra skirtas važinėti mieste arba gatvėmis. Jis yra patogus ir lengvai valdomas, tačiau nėra tinkamas ilgiems atstumams ir kalnų važiavimui.

Kalnų dviratis yra skirtas važinėti po kalnus, ir yra gerai pritaikytas įvairiam reljefui. Jie yra stiprus ir atlaiko sunkias kelio sąlygas, tačiau gali būti sunkus ir lėti važiavimui mieste ar ant asfalto kelių.

Žvyro dviratis yra skirtas važinėti bekelėje, miškuose, kalnuose ir žvyre. Jis yra lengvas ir atlaiko sunkias kelio sąlygas, tačiau nėra labai patogus važiavimui ant asfalto dangų bei nesuteikia malonumo ilgam važiavimui.

Kadangi yra daug skirtingų dviračių tipų, svarbu atsižvelgti į savo poreikius ir pageidavimus, kai renkatės dviratį. Tai turi apimti kelionės tikslą, kelio sąlygas, atstumą ir norimą patogumą. Dviratis yra didelė investicija, todėl svarbu apsvarstyti visus variantus ir pasirinkti geriausią dviratį, kad jis atitiktų jūsų reikalavimus ir pageidavimus.

Čia aptarsime visus pagrindinius dviračių tipus Kokie jų privalumai ir minusai.

Plento dviračiai: geriausiai tinka greitai važiuoti asfaltuota danga

Kaip sako pats pavadinimas, plento dviračiai yra skirti važiuoti asfaltuotais paviršiais, dažnai kuo greičiau. Jie turi lengvus rėmus ir siauras plento dviračių padangas, skirtas padėti pasiekti maksimalų greitį su minimaliomis pastangomis.

Jie turi nuleistą vairą, kuris leidžia užimti efektyvia aerodinamišką važiavimo padėtį, o pavaros yra skirtos maksimaliam greičiui.

Tačiau į greitį orientuota važiavimo padėtis kai kuriems dviratininkams gali būti nepatogi, o lengvus ratus ir padangas gali pažeisti kelkraščiai ir duobės.

Daugeliui specialių plento dviračių, neturi galimybės gabenti bagažą – taigi, jei reikia vilkti didelį krovinį, tikras plento dviratis gali būti netinkamas.

Privalumai:

  • greitas;
  • efektyvus;
  • linksmas;

Minusai:

  • lengvai sugadinamas;
  • nepatogus važiavimams
Plento dviratis
Kalnų dviratis

Kalnų dviračiai: geriausiai tinka nelygiam reljefui

Kalnų dviračiai, sukurti taip, kad atlaikytų tvirčiausią bekelės reljefą, kokį tik gali pasiūlyti gamta, yra tvirti, su agresyviomis kalnų dviračių padangomis, skirtomis sukibimui su beveik bet kokia danga.

Jie taip pat turi galingus diskinius stabdžius. Brangesnių dviračių pakaba bus su amortizacija abiejuose galuose (priekyje ir gale), kad būtų galima geriau valdyti važiuojant nelygiu paviršiumi. Pavaros sukurtos taip, kad važiuotumėte aukštyn ir žemyn stačiu reljefu, su daugybe įvairių nuolydžių.

Net jei neplanuojate važiuoti kalnų takais, kalnų dviračiai gali būti geras pasirinkimas bendram laisvalaikio pasivažinėjimui dėl patogesnės važiavimo padėties.

Nors amortizacija puikiai tinka važiuojant bekele, ji reiškia papildomą svorį, kainuoja daugiau ir gali būti neefektyvi, todėl geriau jos vengti, jei planuojate didžiąją laiko dalį praleisti keliuose.

Kaip ir plento dviračiai, kalnų dviračiai skirstomi į subkategorijas, pritaikytas skirtingiems dviratininkams poreikiams ir reljefui.

Geriausi kalnų dviračiai yra sukurti atsižvelgiant į greitį. Geriausi trail kalnų dviračiai ir geriausi enduro kalnų dviračiai turi daugiau amortizacijos eigos, kad būtų galima įveikti ekstremalią vietovę.

Geriausi hardtail kalnų dviračiai yra geras pasirinkimas dviratininkams, ieškantiems pigesnio kalnų dviračio ir tokio, kurį būtų lengviau prižiūrėti, nes trūksta galinės amortizacijos.

Privalumai:

  • puikūs stabdžiai;
  • sedėsena vertikalioje padėtyje;
  • kietas;
  • universalus

Minusai:

  • sunkūs;
  • lėti ant asfalto

Žvyro dviračiai (gravel): geriausiai tinka jei skubate žvyriniais keliais

Gravel dviračiai tampa labai populiarūs ir madingi, todėl nesunku suprasti, kodėl.

Jie turi privalumų kaip kiti dviračių tipai, todėl siūlo universalumą ir praktiškumą įvairioms dangoms ir važiavimo stiliams.

Žvyro dviračiai suderina plento dviračių išvaizdą ir greitį su dideliu rėmo tarpais ratams, kad būtų galima sumontuoti riebias šypuotas padangas. Žvyro padangos dažnai yra 40 mm ar platesnės, kad galėtumėte įveikti beveik bet kokį reljefą, įskaitant asfaltą, šlapią purvą, akmenuotus žvyrkelius ir kt.

Kartais žvyro dviračiai vadinami „nuotykių dviračiais“. Nuotykių dviračio rėmo medžiagos apima plieną, aliuminį, anglį ir titaną, o kainos – nuo įperkamos iki patrauklios.

Daugelyje jų bus, pritaikyta purvasaugiams ar bagažinėms laikikliams pritvirtinti, diskiniai stabdžiai geresniam stabdymui ir laisvesnė geometrija nei plento dviratis, užtikrinantis geresnį valdymą ant įvairių paviršių.

Nuotykių dviračiai su bagažu naudojami dviračių kelionėms, kuris iš esmės yra turistinis, tačiau daugiau madingas.

Privalumai:

  • greitas;
  • patogus;
  • praktiška

Minusai:

  • biški sunkesnis;
  • patrauklus vagims
Gravel zvyro dviratis
Hibridinis dviratis

Hibridiniai dviračiai: geriausiai tinka kasdieniam naudojimui ir trumpoms kelionėms

Geriausiai įsivaizduojamas kaip pusiaukelė tarp plento ir kalnų dviračio, hibridas užima patogią kalnų dviračio važiavimo padėtį ir sujungia jį su lengvesniu rėmu bei greitai riedančiais plento dviračio ratais.

Jie puikiai tinka, jei reikia įveikti atstumą, bei važiuoti patogioje padėtyje. Sėdėjimas stačioje padėtyje gali būti ne toks efektyvus aerodinamiškai, bet taip pat leidžia žvelgti toliau į priekį, o tai labai naudinga esant intensyviam miesto eismui ir idealiai tinka važiuojant dviračiu į darbą.

Vienintelis trūkumas lyginant su plento dviračiu yra tas, kad nesate toks aerodinamiškas todėl prarandate greitį.

Hibridiniuose dviračiuose dažnai naudojami galingesni diskiniai stabdžiai, kurie užtikrina pastovesnį veikimą šlapiu oru (kokias kaladėles pasirinkti). Juose taip pat yra daug galimybių pritvirtinti aksesuarus, leidžiančių gabenti daugiau bagažo, pavyzdžiui, specializuotus lagaminus.

Privalumai:

  • gana greitai;
  • universalus; 

Minusai:

  • paprastai sunkesni už plento dviračius;

Elektriniai dviračiai: geriausia, jei norite pakilti į kalnus

Naudojant galingą variklį, elektriniai dviračiai yra puikūs, jei keliaujate į darbą ir atgal, o į darbą reikia norysi atvykti mažiau suprakaitavus, arba jei nepasitikite savo fizine forma.

Elektrinių dviračių įstatymai įvairiose šalyse skiriasi.

Galimi ir galingesni e-dviračiai (kai kurie su motociklo tipo rėmais), tačiau kai kuriose šalyse, įskaitant LT, jie priskiriami mopedams arba motociklams, todėl turi atitikti tas pačias taisykles.

Dėl purvasaugių ir bagažo talpos dauguma elektroninių dviračių yra sukurti taip, kad būtų patogūs ir lengvai naudojami.

Dažnai akumuliatoriaus, variklio ir elektronikos kaina ir svoris yra didesnės nei lygiavertis įprastas dviratis.

Tačiau tobulėjant technologijoms, elektriniai dviračiai populiarėja sumažėjusi kaina reiškia, kad rinkoje yra daug pigių elektrinių dviračių .

Elektrinių kalnų dviračių, dar vadinamų eMTB, pasaulis sparčiai plečiasi, todėl dviratininkai gali ilgiau, mėgautis kaimo vietovėmis ir lengvai pasiekti trasų viršūnes.

Elektriniai plento dviračiai taip pat populiarėja, todėl važinėjama ilgiau. Nors jie yra šiek tiek labiau nišiniai nei eMTB, jie puikiai tinka dviratininkams, kurių sveikatos būklė priešingu atveju visiškai neleistų važiuoti.

Galite rasti gerus elektrinius hibridinius dviračius arba gerus sulankstomus elektrinius dviračius, idealiai tinkančius važinėti po miestus.

Taip pat galite pakeisti savo paprastą dviratį į ebike, naudodami konversijos rinkinį.

Privalumai:

  • lengva važiuoti;
  • patogus;
  • linksmas

Minusai:

  • reguliarus įkrovimas;
  • sunkesnis ir žymiai brangesnis nei lygiavertis dviratis
Elektriniai dviraciai
Kelioniniai dviraciai

Kelioniniai dviračiai: geriausiai tinka gabenti bagažą ir keliauti ilgomis kelionėmis

Nors hibridinis dviratis geriausiai tinka mieste, turistinis dviratis sukurtas taip, kad būtų galima įveikti viską – nuo kelionės į darbą iki nuotykių per žemyną.

Paprastai jie turi tuos pačius greitai riedančius 700c ratus kaip plento ir hibridiniai dviračiai, tačiau su riebesnėmis padangomis, leidžiančiomis patogiai važiuoti mišriu reljefu.

„Hardcore“ turistiniai dviračiai, sukurti sunkioms apkrovoms, kartais pasirenka 26 colių turistinius ratus, nes atsarginių dalių prieinamumas dažnai yra geresnis atokiuose regionuose.

Dėl laisvesnės važiavimo padėties ir stabilesnės geometrijos turistinis dviratis tinka įveikti beveik bet ką, ir nesvarbu, ar tai būtų kalnų perėja, kai pilnai pakrautas atsargomis, ar greitas nuvykimas į darbą.

Privalumai:

  • Tvirtas;
  • daug keliamosios galios;
  • gana greitai

Minusai:

  • netinkantis lenktynėms dviratis

Cyklokros dviračiai: geriausiai tinka ciklokroso lenktynėms

Ciklokroso dviračiai savo koncepcija yra panašūs į plento ir žvyro dviračius, tačiau yra skirti ciklokroso lenktynėms.

Tai reiškia, kad jie turės storas padangas, nuleidžiamą vairą ir daugeliu atvejų diskinius stabdžius, jie neturi purvasaugių ar tvirtinimų priedams.

Jų geometrija paprastai yra agresyvesnė nei žvyro (gravel) dviračių, todėl jie yra mažiau patrauklūs ilgesnioms kelionėms sėdint ant balno.

Privalumai:

  • greitas,
  • skirtas lenktynininkams

Minusai:

  • paprastai ne tokie universalūs kaip Gravel dviračiai
Cyclo-cross dviraciai
Vienos pavaros dviratis

Fiksuotos pavaros / vienos pavaros dviračiai: geriausiai tinka jei norite paprasto dviračio

Populiarus mieste ir vienintelis pasirinkimas, jei važiuojate velodrome.

Tikrasis Fixie neturi laisvos eigos, todėl visada turite minti pedalus. Tai suteikia tam tikrą ryšį ir valdymą, kai prie to pripranti, tačiau nerekomenduojame pradedantiesiems.

Patyrusio dviratininko rankose jie yra žaibiški, o dėl sudėtingumo stokos jiems reikia minimalios priežiūros. Jie puikiai tinka pasitikintiems keliautojams į darbą ar mokyklą, kurie neprieštarauja kentėti.

Įpratę važinėti fiksuotais dviračiais, jie tampa vieni geriausių priemiestinių dviračių. Dėl to jie yra populiarūs tarp dviračių kurjerių, kuriems taip pat patinka jų patikimumas – legalus minimalus fiksatorius su tik priekiniu stabdžiu beveik neturi gedimų.

Pliusai:

  • lengvas;
  • paprastas;
  • greitas

Minusai:

  • reikia tam tikrų įgūdžių;
  • sunku, kai vietovė kalvota

Miesto dviračiai: geriausiai tinka važiavimui be vargo

Olandiško stiliaus miesto dviratis puikiai tinka gabenant trumpus atstumus lygiuose miestuose. Šio dviračio stiliaus patrauklumas yra jo paprastumas, praktiškumas ir tvirtumas.

Įprasti miesto dviračiai turi grandinės apsaugas, statymo kojeles ir plokščius pedalus, todėl galite minti vilkėdami įprastais drabužiais. Savaime maitinamas dinamo apšvietimas ir dviračio užraktas dažnai yra įmontuoti, todėl jums nereikės daug papildomų priedų.

Jie drebina nuo duobėtų gatvių, o stati važiavimo padėtis leidžia puikiai matyti eismą. Pagrindinis trūkumas yra tai, kad jie yra gana sunkūs, o važiavimo padėtis yra nepatogi ir efektyvi važiuoti į didelius kalnus.

Pliusai:

  • puiki išvaizda;
  • stati sedėsena;
  • praktiški;
  • idealiai tinka važiuoti kasdieniais drabužiais;
  • paprastai labai patvarus

Minusai:

  • sunkūs ir lėti
Miesto dviratis
Sulankstomas dviratis

Sulankstomi dviračiai: geriausia, jei trūksta vietos ar tenka dažnai transportuoti

Jei jums reikia dažnai važiuoti su viešuoju transportu, nieko nėra geriau už sulankstomą dviratį. Jie geriausiai tinka trumpiems pasivažinėjimams – ypač ten, kur yra mažai vietos saugojimui – ir dėl jų nešiojamumo jie idealiai tinka, kai gali tekti naudotis traukiniu ar autobusu, kad patektumėte ten, kur reikia.

Tai reiškia, kad sulankstomi dviračiai yra nepaprastai populiarūs tarp važinėjančių dideliuose miestuose. Patys kompaktiškiausi tilps po jūsų stalu, be to, juos lengva nešiotis.

Pliusai:

  • labai patogu transportuoti;
  • galima neštis į viešąjį transportą;
  • maži ratai greitai įsibėgėja

Minusai:

  • sunkesnis ir lėtesnis nei dviratis su dideliais ratais;
  • ne toks stabilus 

Vaikiški dviračiai: geriausiai tinka… vaikams

Pirmiausia reikia nepamiršti, kad vaikų poreikiai labai skiriasi priklausomai nuo jų amžiaus ir gebėjimų.

Geras būdas rasti savo vaikui tinkamo dydžio dviratį yra vaikiškų dviračių ratų dydžiai.

Balansiniai dviračiai tinka ikimokyklinio amžiaus vaikams, o tada, kai jie pereis ant 16 colių ratų, jie labai greitai pradės važiuoti be pagalbinių ratukų (tikiuosi).

Paskiau pereinama prie 20 colių ratų ir pradeda atsirasti pavaros, o kai jiems bus devyneri  pradės važiuoti 24 colių ratais, jie iš esmės važiuos mažesnėmis suaugusiems skirtų dviračių versijomis – diskiniais stabdžiais, amortizacija ir visa kita. .

Vaikiski dviraciai

Parašykite komentarą